Utilitatea intermediarului in piata rezidentiala de ce mai exista inca agenti imobiliari

Data 20/01/2017
Sursa: Click aici

Comisionul unui agent imobiliar ajunge la 3% din valoarea tranzactiei, potrivit expertilor din industrie, dar acesti bani nu intra in totalitate in buzunarul sau, ci ii imparte, de regula, cu agentia imobiliara. De exemplu, la o tranzactie rezidentiala de 100.000 de euro, pana la 3.000 de euro ar reveni intermediarului, ceea ce constituie frevent o tentatie pentru multi se elimine din ecuatie agentul imobiliar. Ca urmare, vanzarea sau achizitia unei locuinte pe cont propriu este o practica des intalnita in Romania. Trebuie tinut cont insa de faptul ca agentul imobiliar exista dintr-un anumit motiv. Cel mai important, deoarece o multime de lucruri pot merge prost atunci cand sari pentru intermediar.
Asadar, fie ca vrei sa vinzi, sa cumperi sau sa inchiriezi, exista mai multe beneficii pe care ti le va aduce colaborarea cu o agentie imobiliara. Va prezentam cele mai importante avantaje ale unui proprietar care intentioneaza sa vanda sau sa inchirieze o locuinta, recomandate de directorul Departamentului Investiti din cadrul Nordis, Florin Postoaca.

1. Evaluarea corecta a proprietatii

Vanzarea sau inchirierea unei proprietati poate fi afectata daca pretul solicitat nu este unul realist, adaptat la piata imobiliara. Un pret prea mic poate ridica semne de intrebare clientilor sau poate atrage cumparatori sau chiriasi nepotriviti care sa-i iroseasca timpul proprietarului, iar nu in ultimul rand poate reprezenta bani pierduti. Un pret prea mare poate intarzia cu luni de zile inchiderea tranzactiei, iar pretul final de vanzare sa fie oricum redus.
Un agent imobiliar profesionist prezinta avantajul cunoasterii pietei si tendintele ei, a concurentei dar si a preturilor de tranzactionare reale dintr-o anumita zona. Tinand cont de toate acestea, el va sti sa pozitioneze corect proprietatea din punct de vedere al pretului.

2. Identificarea punctelor slabe si a celor forte

In postura de vanzator si proprietar, ti se poate parea ca proprietatea ta este cea mai buna si este normal - pe langa partea financiara ai investit emotii si timp. Pe de alta parte, trebuie sa tii cont de ceea ce doresc si cauta potentialii clienti. Un specialist imobiliar, care este mereu in contact cu potentiali chiriasi si cumparatori iti poate spune ce trebuie sa evidentiezi si ce nu.

3. Punerea in valoare a proprietatii

De multe ori detaliile fac o mare diferenta. O casa curata, ordonata, fara multe lucruri personale ale proprietarilor, ii vor ajuta pe potentialii cumparatori sau chiriasi sa-si imagineze cum ar locui in spatiul respectiv.
Perdelele si covoarele vor conferi intimitate unui apartament nemobilat iar o vaza cu flori si cateva decoratiuni colorate pot da viata unui spatiu liber. Sunt multe sugestii de acest tip pe care un agent imobiliar ti le poate oferi pentru a scoate in evidenta proprietatea ta.

4. Promovarea eficienta si targetata

Dupa stabilirea pretului proprietatii, urmeaza identificarea clientilor–tinta si realizarea unei strategiide promovare.Aceasta trebuie sa fie orientata catre categoria protrivita de cumparatori, respectiv chiriasi, iar un agent imobiliar, prin experienta sa va stii sa realizeze aceasta strategie. Un set de fotografii de calitate sunt foarte importante in aceasta faza, pentru a transmite cat mai corect si complet informatiile catre potentialii clienti.

5. Gasirea clientilor potriviti si gestionarea vizitelor

O proprietate bine prezentata poate atrage zeci de telefoane si vizite. Un agent imobiliar profesionist va gestiona pentru tine posibilii clienti, va realiza vizite si va face o prima discutie despre pret, conform cerintelor tale. De asemenea, acesta va colabora cu alti colegi din piata care au clienti potentiali pentru tine.

6. Negocierea pretului si conditiilor contractuale

Este bine ca intr-o situatie cu incarcatura emotionala, cum este tranzactionarea unei proprietati, sa ai ca sprijin in negociere un agent imobiliar. Acesta va incerca sa gasesca numitorul comun al partilor implicate, crescand sansa unei tranzactii reusite.

7. Rezolvarea aspectelor legate de tranzactie

Odata ce partile s-au inteles, urmeaza o serie de etape specifice pentru fiecare tip de tranzactie. Un agent imobiliar profesionist te va asista pe tot parcursul procesului de tranzactionare, informandu-te cu privire la pasii de urmat, documentele necesare, aspectele legale si fiscale, taxele, impozitele si alte eventuale servicii de platit si punandu-ti la dispozitie, la nevoie, contactele unor specialisti din domenii conexe (auditor energetic, avocat, notar etc).

8. Timp liber

Intr-o epoca a vitezei, timpul este una din cele mai importante resurse. Agentul imobiliar este omul care cel putin opt ore pe zi se ocupa de tranzactii imobiliare. Este job-ul sau, prin urmare va face mai repede si mai bine orice lucru legat de o tranzactie imobiliara. Intre timp tu te poti ocupa de jobul propriu sau te poti relaxa alaturi de cei dragi tie.





Inapoi la stiri