Cum pregatiti proprietatea inainte de vizionare?
Asigurati-va ca locuinta este curata. Praful trebuie sters, iar mobila trebuie sa fie stralucitoare.
Faceti ordine. Casele dezordonate nu atrag clienti. Inclusiv debarale, dulapuri, balcoane. Totul trebuie sa fie aranjat si cat mai placut ochiului. Asta presupune uneori si sa aruncati din obiectele pe care oricum nu le mai utilizati, dar le-ati pastrat depozitate.
Goliti gunoiul si aerisiti locuinta inainte de fiecare vizionare. Mirosurile neplacute lasa o impresie negativa puternica asupra oricarui vizitator, in timp ce o locuinta aerisita produce o impresie placuta.
Strangeti obiectele personale din baie. Veti fi surprinsi sa aflati ca, vederea unei marci de sampon pe care clientul nu o apreciaza, va determina subconstient o reactie adversa a acestuia fata de proprietatea dumneavoastra. In acelasi timp, un prosop pus unde nu trebuie, capacul ridicat al vasului de toaleta, sau o sumedenie de obiecte de intretinere a baii ingramadite intr-un colt, pot afecta perceptia clientului asupra proprietatii.
Aranjati bucataria. Vasele spalate si la locul lor, depozitate pe categorii in dulapuri sau debarale, alaturi de piese de mobilier care stralucesc de curatenie, sunt elemente care vor creste valoarea proprietatii in fata clientilor. Mai ales in fata doamnelor care va viziteaza casa.
Nu va limitati doar la a aerisi locuinta. Puteti folosi si un odorizant de camera, niste betisoare parfumate sau orice alt truc, pentru a avea in casa un aer placut. Aveti grija sa nu intreceti masura, nu ne dorim ca vizitatorii sa ramana cu o impresie neplacuta, crezand ca ascundeti anumite vicii.
Oferiti mici “atentii” vizitatorilor dumneavoastra. Poteti pregati inainte cafea, ceai sau orice de baut. Dupa ce viziteaza proprietatea, oferiti-le un pahar de suc sau o ceasca de cafea. Sa aveti mereu la indemana bomboane sau biscuiti, avand in vedere ca exista o mare probabilitate ca vizitatorii dumneavoastra sa fie insotiti de copii, iar un cadou dulce oferit copilului, ii va castiga pe parinti!
Inaintea oricarei vizionari, casa dumneavoastra este curata si aranjata, dar dupa ce este vizitata de un grup de 3 - 4 persoane, apar imediat si semnele ca au trecut pe acolo: urme de la pantofi pe parchet, praf, mizerie (iar daca a mai si plouat, e cu atat mai grav!). Cum pe de alta parte, nu este nici foarte politicos sa ii rogati pe vizitatori sa se descalte ( iar pe unii dintre ei ii poate stanjeni acest aspect ), recomandam achizitionarea unor acoperitori medicinali de unica folosinta, similari celor folositi in spitale, in cadrul vizitelor facute pacientilor. Se gasesc in aproape orice farmacie, costa foarte putin si ajuta enorm!
Incercati sa stati cat mai departe de clienti in timpul vizionarii. Nu ii urmariti peste tot in casa, oferiti-le posibilitatea sa “descopere” singuri fiecare coltisor al imobilului. Se vor simti mult mai in largul lor si dupa vizionare vor fi mult mai relaxati in discutia cu dumneavoastra. In plus, vor parasi locuinta cu un sentiment placut.
Faceti o lista care sa cuprinda intre 5 si 10 avantaje ale proprietatii dumneavoastra. Poate sunteti tentati sa credeti ca parchetul masiv din camere, granitul sau marmura din bai, ori tamplaria din lemn sunt elemente definitorii, vizibile oricarui vizitator. Insa de cele mai multe ori nu este asa! Avand o lista cu elementele care diferentiaza proprietatea dumneavoastra, de alte proprietati de pe piata si inmanand-o fiecarui client potential, va cresteti sansele de tranzactionare!